Általános Szerződési Feltételek
(ÁSZF)
A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: „ÁSZF”) a https://pillows.hu internetes címen található webáruházon keresztül történő értékesítésre vonatkoznak, a Szolgáltató és az általa a https://pillows.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő fogyasztó (felhasználó, megrendelő – továbbiakban: Felhasználó) jogait és kötelezettségeit tartalmazzák.
A weboldal látogatásával és használatával (regisztrációval, bejelentkezéssel, megrendeléssel) a Felhasználó elfogadja az ÁSZF rendelkezéseit, és hogy rá nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
A jelen ÁSZF 2023. június 01. napjától érvényes és visszavonásig marad hatályban. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani vagy kiegészíteni az ÁSZF-et, mely a hatályba lépését követően létrejövő szerződésekre lesz irányadó. Az esetleges módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt legalább 8 nappal közzéteszi a weboldalon. A Szolgáltató az ÁSZF egyoldalú módosítására alapos ok esetén jogosult (így különösen: jogszabályváltozás, változás a szolgáltatások feltételeiben, változás a fizetési vagy szállítási módokban stb.)
I. A szolgáltató adatai
A Szolgáltató neve: Radó Dominika E.V
Székhely: 1221 Budapest, Jogar utca 17.
Levelezési cím: 1221 Budapest, Jogar utca 17.
Adószám: 41181258-1-43
Statisztikai számjel: 41181258 4791 231 01
Telefonszám: +36 30 779 4688
E-mail: shop@pillows.hu
Honlap: https://pillows.hu
Bankszámlaszám: KH Bank: 10403758-85535251-52491001
Tárhelyszolgáltató
Tárhelyszolgáltató neve: Rackhost Zrt.
címe: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.
Telefon: +36 1 445 1200
E-mail: info@rackhost.hu
II. Irányadó jogszabályok
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint a Felek között létrejövő szerződésre a magyar jog az irányadó. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
Legfontosabb jogszabályok:
- évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről („Ptk”)
- évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről („Elkertv.”)
- 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
- évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
- évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
III. A weboldal használatára vonatkozó rendelkezések
- A Felhasználó a weboldalon történő regisztrációjával és/vagy megrendelésének elküldésével kijelenti, hogy a mindenkor hatályos ÁSZF, valamint a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte, elfogadja, és az adatkezelésekhez hozzájárul.
- Felhasználó a regisztráció és a vásárlás során köteles a saját, valós adatait megadni. A valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
- A Szolgáltató kizárja a felelősségét a Felhasználó által hibásan megadott adatokból eredő bármilyen problémáért, szállítási késedelemért, egyéb esetlegesen felmerülő negatív következményekért.
- Amennyiben a Felhasználó regisztrációt követően felhasználói fiókot hoz létre, a felhasználói fiókhoz való hozzáférést felhasználónév és jelszó biztosítja. Felhasználó köteles bizalmasan kezelni a felhasználói fiókjához való hozzáféréshez szükséges bejelentkezési adatokat, és tudomásul veszi, hogy Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, másnak átadja, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
- A weboldalon a Szolgáltató részletesen feltünteti az egyes termékek megnevezését, leírását, összetételét, az anyag lényeges tulajdonságait, és a termékek fényképét. A Szolgáltató szerződésszerű teljesítésének minősül, ha a termék a weboldalon vagy a használati utasításban nyújtott tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik. Ha a vásárlás előtt a Felhasználónak az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, Szolgáltató készséggel áll rendelkezésére a megadott elérhetőségeken.
- A termékekről készült fényképek illusztrációként és javaslatként szolgálnak, az egyes termékek az esetleges bútorok, dekorációk, kiegészítők nélkül kerülnek árusításra. A termékek színben, árnyalatban eltérhetnek a fényképeken látottaktól. Szolgáltató nem vállal felelősséget a webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
- Előfordulhat, hogy egyes termékek csak korlátozott számban állnak rendelkezésre, és csak a készlet erejéig elérhetők Amennyiben a Felhasználó szeretne értesítést kapni arról, ha egy termék a későbbiekben újra elérhető lesz, azt a termék alatt az e-mail címének megadásával és a „Kérem az értesítést” gomb megnyomásával igényelheti.
- Szolgáltató minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a webáruház árai pontosak legyenek. Abban az esetben azonban, ha ennek ellenére hibás árak jelennének meg, Szolgáltató nem köteles az árut a hibás áron értékesíteni. Ilyen esetben a terméket felkínálhatja a Felhasználónak a helyes áron, aki jogosult a szerződéstől elállni. Hibás különösen az az ár többek között, amely feltűnően aránytalan, a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, nyilvánvalóan téves, vagy rendszerhiba eredménye, 0” Ft-os vagy “1” Ft-os ár.
IV. Tájékoztatás az elektronikus úton történő szerződéskötésről
- A webáruházban történő elektronikus megrendelés leadással és annak a Szolgáltató általi e-mail-en történő visszaigazolásával adásvételi szerződés jön létre a Szolgáltató, mint eladó, és a megrendelést leadó természetes vagy jogi személy, Felhasználó, mint vevő között.
- A létrejövő szerződés elektronikus úton létrejött szerződésnek minősül, amelyre a Ptk., az Elkertv-ben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, figyelembe véve a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
- A létrejövő szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem tekinthető írásban foglalt szerződésnek
- Az adásvételi szerződés annak teljesítéséig, határozott időre jön létre.
- A megrendelések leadása kizárólag elektronikus úton lehetséges, telefonon, faxon, e-mailen, levélben leadott rendeléseket a Szolgáltató nem fogadja el.
- A szerződés magyar nyelven jön létre.
- A szolgáltatót a Felhasználóval szemben nem köti semmilyen magatartási kódex a Polgári Törvénykönyv 6:82. § § (1). bek. e) pont rendelkezései értelmében.
V. Szerzői jogok
- A Szolgáltató fenntart magának minden jogot a https://pillows.hu weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást stb.), valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató előzetes írásos hozzájárulása nélkül.
- A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a Felhasználónak a weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására
- A fényképjogok kizárólagos tulajdonosa a Szolgáltató. Tilos az előzetes jóváhagyás nélküli felhasználás.
- A Pillows Art Design elnevezés és a weboldalon, valamint a termékeken használt árujelzők minden elemében a Szolgáltató szellemi tulajdonát képezik, kizárólagosan ő jogosult rendelkezni az ahhoz fűződő vagyoni és személyhez fűződő jogokkal.
- Az egyes termékek, illetve az azokból kialakított kompozíciók megjelenése, dizájnja a Szolgáltató saját, egyedi tervezésének eredménye, a Szolgáltató szellemi tulajdonát képezik (a szabásminta, méretek, színek, elrendezések), mely alapján Szolgáltatónak kizárólagos joga van arra, hogy azokat hasznosítsa, vagy arra másnak engedélyt adjon.
VI. A vásárlás folyamata, a szerződéskötés technikai lépései
- A megrendelések feladása a webáruházban kizárólag elektronikus úton lehetséges, a https://pillows.hu webcímen.
- Az áruházban feltüntetett árak bruttó árak, tartalmazzák a mindenkor hatályos jogszabályok alapján felszámítandó általános forgalmi adót, és magyar forintban (HUF/Ft) vannak feltüntetve. A termékeken feltüntetett árak nem tartalmazzák a szállítási költségeket, az utánvét díját.
- A webáruházban regisztráció nélkül és regisztrációval is lehet vásárolni, illetőleg lehetőség van hírlevél szolgáltatásra feliratkozni, a „Iratkozzon fel a hírleveleinkre: ” gombra kattintást követően, az e-mail cím megadásával. A hírlevelekben a Szolgáltató új blogbejegyzésekről, új kollekció megjelenéséről, akciós árakról, illetve egyéb aktuális hírekről tájékoztatja a feliratkozókat. A hírlevélről bármikor le lehet iratkozni.
- Regisztráció nélküli vásárlás esetén a Felhasználó adatai csak az adott megrendelés teljesítésével, a szállítással és számlázással kapcsolatban kerülnek felhasználásra, az adatai nem kerülnek rögzítésre. A Felhasználó a szükséges információkat, visszaigazolásokat elektronikus levél formájában kapja meg, az általa megadott e-mail címre. Regisztráció nélküli vásárlás esetén a Felhasználó a folyamatban lévő megrendelések állapotát nem tudja követni, a „kosár” tartalmát nem tudja elmenteni, későbbi megrendelései során az adatait ismételten meg kell adnia.
- Regisztrációra a vásárlás előtt és a vásárlás folyamán is lehetőség van. Sikeres regisztrációt követően, a regisztrált Felhasználó későbbiekben bármikor megtekintheti rendeléseinek tartalmát, állapotát, valamint a későbbi vásárlások során a mentett adatai közül kiválaszthatja a megfelelő számlázási és szállítási adatokat.
Az aktuális vásárlás teljesítésével kapcsolatos lépésekről elektronikus levélben, vagy telefonon kap tájékoztatást. Felhasználó a Szolgáltatónak címzett e-mail üzenetben bármikor kérheti személyes adatai, így regisztrációja törlését. Szolgáltató ebben az esetben köteles haladéktalanul gondoskodni az adatok és regisztráció törléséről. - A kiválasztott áru a „Kosár” gombra kattintva helyezhető el a kosárban, a gomb mellett a szükséges darabszám beállítható. A jobb felső sarokban található, kosarat jelképező „Kosár” ikonra kattintva a kosárban elhelyezett termékeket Felhasználó bármikor megtekintheti, módosíthatja a mennyiségüket, és törölheti őket. A Kosár ürítése gomb segítségével lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. Ha további termékeket szeretne vásárolni, folytathatja a vásárlást.
- A kosár ellenőrzése után a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintással folytatható a vásárlás.
- A továbblépést követően a Felhasználó kiválaszthatja a számára megfelelő vásárlási módot (Regisztráció nélkül vásárol / Belép a meglévő fiókjával / Most hoz létre fiókot).
- Adja meg a számlázási címet és a szállítási címet, majd válassza ki szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:
- Átvétel módjának kiválasztása
- Házhozszállítás GLS futárszolgálat által,
- Kézbesítés Foxpost csomagautomatába. Felhívjuk a figyelmet, hogy a Foxpost csomagautomatába történő kézbesítésnek méretbeli korlátja van, és egy Foxpost csomagautomatába legfeljebb 3 db párnabetét fér el (díszpárnahuzatból és kültéri párnahuzatból akár 20 darab rendelés is leadható). Amennyiben valaki 3db párnabetétnél többet szeretne rendelni, akkor dönthet úgy, hogy több rendelést ad le, és rendelésenként maximum 3 párnabelsőt választ, és ebben az esetben kérheti a csomagok Foxpost automatába szállítását, vagy inkább a GLS futárszolgálatot választja.
- Csomagküldés: Amennyiben a megrendelt termékek súlya meghaladja a 20 kg-ot, vagy a terjedelme nagyobb, mint 60*80*200 cm, úgy több csomagban küldjük a termékeket és ezzel plusz csomagküldési díjat számolunk fel. Ennek díjáról az adott megrendelés jellemzőinek függvényében, a visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk.
- Fizetési módok:
- Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal vagy csomagautomatába kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét a futárnak készpénzben vagy bankkártyával ill. az átvevőhelyen bankkártyával teljesítse a megrendelt termék(ek) átvételekor. Utánvétes fizetési mód választása esetén GLS futárszolgálattal való küldés esetén 1.080,- Ft, Foxpost csomagautomatába való küldés esetén 700 Ft utánvételi díjat számítunk fel. A rendelés végösszege ezt is tartalmazza. Felhívjuk a figyelmet, hogy 50.000,- Ft vagy a feletti értékű megrendelés esetén utánvétes fizetésre nincs lehetőség.
- Átutalással: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére. Amennyiben a rendelés leadását követő 5 munkanapon belül nem történik meg az átutalás, a termékeket nem áll módunkban tovább fenntartani, a rendelés automatikusan törlődik.
Kedvezményezett neve: Radó Dominika E.V.
Számlavezető bank: Kereskedelmi és Hitelbank Zrt.
Bankszámlaszám: 10403758-85535251-52491001
- Online bankkártyával: Felhasználónak lehetősége van a rendelés összértékét online, bankkártyával fizetni a Szolgáltató által igénybe vett pénzügyi szolgáltató (OTP SimplePay) biztonságos fizetési rendszerén keresztül. Amennyiben OTP SimplePay fizetési módot választott, úgy a ’Megrendelés elküldése’ gombra kattintva átirányítjuk az OTP Simple Pay pénzügyi szolgáltató fizetési felületére. A fizetésre a SimplePay Általános Szerződés Feltételeinek rendelkezései vonatkoznak. A fizetés a SimplePay honlapján feltüntetett bankkártyatípusokkal történhet, az OTP online kártyaelfogadó terminálján (VPOS) keresztül (SimplePay). Itt a fizetéshez meg kell adni a bankkártyán szereplő nevet, a kártya számát, lejárati dátumát és érvényesítési kódját (CVC2 vagy CVV2). A Vásárló a bankkártya adatainak megadását követően a „Fizet” gombra kattintva indítja el a tranzakciót. A sikeres fizetésről az OTP SimplePay oldal elektronikus üzenetben küld visszaigazolást. A tranzakció több másodpercet is igénybe vehet. A megrendelés akkor válik véglegessé, ha a fizetés sikeresen lezárult.
- Szállítási költség:
- Házhoz szállítás GLS futárszolgálat által: 2250,- Ft.
- Kézbesítés Foxpost csomagautomatába: 1190,- Ft.
- A szállítási költség 50.000 Ft bruttó kosár érték felett ingyenes.
- A webáruházban meghatározott mindenkori szállítási díj csak magyarországi címre történő szállítás esetén érvényes. Külföldi címre egyedi díjszabás alapján történhet szállítás. Kérjük ilyen igénye esetén előzetesen vegye fel velünk a kapcsolatot.
- A “Fiók/Regisztráció gombra kattintva Felhasználó szükség esetén módosíthatja a bevitt adatokat, mind a szállítással, számlázással kapcsolatban. Amennyiben az adatok elektronikus rögzítése során esetleg hibákat vétett, szerződési jognyilatkozatának megtételét megelőzően (a megrendelés elküldése előtt) itt észlelheti és javíthatja azokat.
- Végül kattintson a “Megrendelés elküldése” A megrendelésben megadott információkat ettől a pillanattól kezdve a Szolgáltató helyesnek tekinti. Az elküldött megrendeléssel a Felhasználó megerősíti, hogy lehetősége volt megismerni a megvásárolt áru részletes jellemzőit, a szállítással kapcsolatos költségeket és a teljes árat, amelyet a Szolgáltató részére megrendelés esetén köteles megfizetni. A rendelés elküldése fizetési kötelezettséggel jár. A megrendelt és át nem vett csomagok kiszállítási és visszaszállítási költségét a Felhasználóra terheljük, melyet köteles számunkra kifizetni átutalással bankszámlánkra.
- A megrendelések feldolgozása. A megrendelés beérkezését követően a megrendelésének megérkezését Szolgáltató elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolja. Ez a visszaigazolás nem számít a megrendelés Szolgálató általi visszaigazolásának, az ajánlat elfogadásának, ez a visszaigazoló email kizárólag tájékoztatja Felhasználót arról, hogy megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett.
- Visszaigazolás. A megrendelés akkor minősül elfogadottnak, és a Felek között a szerződés akkor jön létre, ha a Szolgáltató – a Felhasználó ajánlatának megérkezését visszaigazoló e-mail üzenetet követően – a raktárkészlet ellenőrzése után, a megrendelés teljesíthetőségéről visszaigazolást küld újabb elektronikus üzenetben (e-mail-en) a Felhasználónak, vagy ha két napon belül feladja az árukat. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból esetlegesen eredő károk tekintetében, hogy az általa elküldött visszaigazolás rajta kívül álló okból – Felhasználó által megadott nem megfelelő e-mail cím, levelező szolgáltató technikai vagy egyéb hibája – tévesen, olvashatatlanul vagy a spam (levélszemét) mappába érkezik, a visszaigazolás ebben az esetben is az Felhasználó számára hozzáférhető.
- Ha a Felhasználó rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé telefonon: +36 30 779 4688 vagy e-mailen shop@pillows.hu.
- A folyamatos és pontos készletinformáció ellenére előfordulhat, hogy egy másik folyamatban lévő rendelés vagy egyéb technikai ok miatt a Felhasználó számára nem a valós készletinformáció jelenik meg, vagy vásárlásakor az adott termék egyáltalán nem, vagy a feltüntetetthez képest eltérő darabszámban elérhető. Ha a megrendelni kívánt termék nem áll rendelkezésre a megrendelés leadásának idején, illetve a termék már nem gyártható, úgy a Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy ne fogadja el az áru megrendelését, ebben az esetben szerződéskötés nem történik, amiről a Felhasználó értesítést kap. Ebben az esetben, ha kifizetést történt, azt a Felhasználó számára Szolgáltató haladéktalanul visszatéríti.
- A megrendelések feldolgozása hétfőtől péntekig, 9:00-17:00 óra között történik. A Felhasználók ezen időintervallumon kívül is leadhatják a megrendelést, mely a következő munkanapon kerül feldolgozásra.
- A webáruházban kiválasztott és megrendelt termékeket a Szolgáltató legkésőbb 3 munkanapon belül elkészíti és átadja a futárszolgálatnak, illetve elhelyezi Foxpost Automatában. A futárszolgálat általában 1, legkésőbb 2 munkanapon belül szállítja a csomagot a Felhasználó által megadott címre. (Előre utalás esetén a 3 munkanapos elkészítési idő az összeg beérkezésétől számít).
- A vásárlásról elektronikus számla kerül kiállításra és a számlát minden esetben a csomag tartalmazza.
- A leszállított termék a vételár teljes kifizetéséig a Szolgáltató tulajdonában marad.
- Tovább értékesítés céljából leadott megrendelésekre a weboldal nem vehető igénybe. A Szolgáltatónak jogában áll vissza utasítani minden olyan, weboldalon keresztüli szerződéses ajánlatot, melynél gyanú merül fel arra vonatkozóan, hogy azt tovább értékesítés céljából, nem végfelhasználóként eljárva tette meg a Felhasználó. A Szolgáltató ugyancsak visszautasíthatja azon Felhasználók megrendeléseit, akik a weboldalt visszaélésszerűen használják, így különösen, akik többszöri alkalommal a leadott megrendelést nem vettek át.
VII. Elállási jog
- A Felhasználó (vásárló) a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján jogosult az áru átvételét követő 14 napon belül indokolás nélkül elállni a vásárlástól. A Felhasználó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
- Ha a Felhasználó élni kíván az elállási jogával, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni Szolgáltató részére (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:
Radó Dominika E.V., postázási cím: 1221 Budapest, Jogar utca 17., E-mail: shop@pillows.hu) Az elállási jogát a jelen ÁSZF-hez 1. sz. mellékletként csatolt nyilatkozat-minta felhasználásával is gyakorolhatja. - Felhasználó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. (Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, emailen keresztül történő értesítés esetén az email küldésének idejét vesszük figyelembe.)
- Elállás esetén Felhasználó köteles a megrendelt terméket Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az árut átveszi. A határidő megtartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt a terméket elküldi. Felhasználó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket, ezen felül egyéb költség nem terheli. A Szolgáltató azonban nem köteles megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódtak.
- A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-ának megfelelő elállás esetén a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. A Szolgáltató a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
- A Szolgáltató jogosult a Felhasználó által kifizetett teljes összeg visszafizetését mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Felhasználó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte.
- A Felhasználó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Felhívjuk a figyelmet, hogy sérült, megrongált, a használat nyomait nyilvánvalóan mutató (pl. kivágott bevarrt termékcímke esetén) visszaküldött termékek esetében nem áll módunkban a termék árát visszatéríteni. Amennyiben ilyenkor a Felhasználó mégis a termék újbóli kézbesítése mellett dönt, erre csak a szállítás díjának kifizetése ellenében van lehetőség.
- Felhasználót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározottak szerint gyakorolja.
- Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.
- Felhasználó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
- A szerződéssel kapcsolatos elállási jog nem gyakorolható olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak, romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében, olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. A Felhasználót megillető elállási jog alóli további kivételeket teljeskörűen a Korm. rendelet 29. §-a tartalmazza. Felhívjuk a figyelmet, hogy egészségügyi, higiéniai okokból testtel vagy testnedvvel közvetlenül érintkező termékek esetében nincs lehetőség a vásárlástól történő elállásra, ilyen termékek különösen a párnabelsők, mivel ezen termékek védőcsomagolásának eltávolítása után nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel, testnedvekkel vagy baktériumokkal érintkezett. Így ezeket csak bontatlan, sérülésmentes egyedi csomagolásban tudjuk visszavenni. Ilyen termékeknél cserére sincs lehetőség, kivéve a garanciális vagy szavatossági kifogásokat.
- A Fogyasztó személyes adatainak kezelése tekintetében a Szolgáltató eleget tesz a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) szóló, 2016. április 27-i (EU) 2016/679 parlamenti és tanácsi rendelet szerinti kötelezettségeinek.
- Amennyiben a Felhasználó ingyenes szállításra volt jogosult, és úgy küld vissza terméke(ke)t, hogy a visszaküldött termék(ek) nélkül az ingyenes szállításra való jogosultság nem illette volna meg, a szállítási költség, mely a visszaküldött termék(ek) nélkül terhelte volna a Felhasználót, levonásra kerül a visszatérítendő termék(ek) árának összegéből.
- Amennyiben a Felhasználó az átvétel során azt észleli, hogy a megrendelt termék(ek) nem a megrendelt mennyiségben kerültek kiszállításra, vagy sérülést észlel a terméken vagy a csomagoláson, abban az esetben a kiszállítást végző szolgáltatótól jegyzőkönyv felvételét kell kérnie, illetve csomagautomatába történő kézbesítés esetén a FoxPost Zrt. felé köteles panaszt tenni: https://foxpost.hu/ugyfelszolgalat/csomagkuldes/serult-csomag. Ha a termék az átvétele során láthatóan sérült, a termék visszavételét és a megfelelő csereterméket Szolgáltató minél hamarabb díjmentesen biztosítja. A csomag átvételét követően észlelt külső sérüléssel vagy az átvételt követő mennyiségi kifogással kapcsolatos reklamációt a kiszállításkor felvett jegyzőkönyv, illetve a FoxPost Zrt. felé megtett panasz hiányában a Szolgáltató nem tud elfogadni. Amennyiben a megrendelt termék sérülése csak annak kicsomagolását követően válik észlelhetővé (tehát a termék csomagolásán külsérelmi nyom nem látható), a Felhasználó ezt a Szolgáltatónak köteles bejelenteni.
VIII. Hibás teljesítés (kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás)
- Kellékszavatosság: A Szolgáltató hibás teljesítése esetén a fogyasztó Felhasználó a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Abban az esetben, ha a kiszállított terméknek látható anyag- vagy gyártási hibája van, ideértve a szállítás során keletkezett sérüléseket, kérjük, hogy a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölje velünk a shop@pillows.hu email címre küldött e-mailben vagy 1221 Budapest, Jogar utca 17. címre küldött levélben. Felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
- Kellékszavatossági jogai alapján Felhasználó választása szerint kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltató számára – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a Szolgáltató költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba esetén Ön nem jogosult a szerződéstől elállni. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
- A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
- Termékszavatosság. Az áru hibája esetén Felhasználó – választása szerint – a 2. pontban meghatározott kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba; vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető; vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
- Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
- Jótállás. A Ptk. 6:171. § alapján aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A Ptk. szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott új, tartós fogyasztási cikkekre Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szabályai szerinti jótállási kötelezettség terjed ki. A kötelező jótállás alá eső új, tartós fogyasztási cikkeket a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. mellékletében foglalt felsorolás tartalmazza. Az ezen esetkörbe nem tartozó esetekben a Szolgáltató jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
IX. Panaszkezelés
- Célunk, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsük. A vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát az alábbi elérhetőségeken tudja közölni:
Radó Dominika E.V
Székhely: 1221 Budapest, Jogar utca 17.
Levelezési cím: 1221 Budapest, Jogar utca 17.
Telefonszám: +36 30 779 4688
E-mail: shop@pillows.hu
A Szolgáltató a vásárlói kérdéseket, kifogásokat és panaszokat e-mailben folyamatosan, a megadott közvetlen telefonos elérhetőségen pedig munkanapokon 9:00-16:00 között között fogadja.
- Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
- Szolgáltatónak a panasz írásbeli megválaszolására annak beérkezését követő 30 nap áll rendelkezésére. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
- A panasz elutasítása esetén a vásárló fogyasztóvédelmi hatósághoz, illetve békéltető testületekhez fordulhat a panasz jellege szerint.
- A Felhasználó (fogyasztó) panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet a rendelet eltérő rendelkezése hiányában a Kormány általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatalt jelöli ki. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. Az illetékes kormányhivatalok listája a https://www.kormanyhivatal.huoldalon elérhető.
- A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. Az illetékes békéltető testületek elérhetősége:
- Amennyiben a Felhasználó szokásos tartózkodási helye Magyarországtól eltérő uniós tagállamban található, a Szolgáltatóval szemben fennálló jogvitájának rendezése érdekében lehetősége van igénybe venni az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési platformon nyújtott vitarendezési eljárást. Az online vitarendezési platform a következő címen érhető el: http://ec.europa.eu/odr
- Bírósági eljárás: Felhasználó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
- A Felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a felhasználó fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes.